30.06.2016

KUR’ÂN EKSENİNDE NARSİZM VE DİN!..(14) NARCISSISM AND RELIGION IN THE AXIS OF QURAN!..(14)



Narsistlerin manevi yönden tedavisinde,
dünya hayatının insan için bir imtihan vesilesi olduğunu bilme bir diğer çare olabilir.
Din,
dünya hayatının bir imtihan olduğunu,
insanın malıyla ve canıyla imtihana tabi onun başına geleceklere karşı sabretmesini bu sabrına karşılık da bir mükâfatı olduğunu başına gelen belâ ve musibetlerin birer imtihan vesilesi olduğunu peygamberlerden verdiği örneklerle bir imtihan,
bir yarışma âlemi olarak görür.
İnsanların ekonomik,
akıl,
ilim vb. derecelerinin farklı olmasını da bu imtihanın bir gereği olarak belirtir.
Dünya hayatında mevki ve mertebelerin sürekli el değiştirmesi,
ekonomik ve sosyal statülerin sürekli iniş ve yükselişler göstermesi,
narsistlerin tedavisi konusunu üçlendirdiği bir gerçektir..
Dünyanın ve içindekilerin diğer bir ifadeyle bu hayatın geçici olduğu ve bir gün herkes gibi kendisinin de öleceği düşüncesi insanın narsizmle mücadelesinde önemli bir zihinsel kontrol mekanizması görevi üstlenir..
İslâm,
dünya hayatını kötülemediği gibi onu âhireti kazanmaya bir vesile sayar.
Kur’ân,
kadınlar ve oğullar,
altın ve gümüş gibi paralar,
güzel ve cins atlar vb. nefsin hoşuna giden şeylerin kötü olmadığını ancak geçici olduğunu belirtmekte,
bunların birer amaç değil dünya hayatını ve geçimi devam ettirebilmek için birer araç olduğunu belirtmektedir.
Âhirete yer vermeyen karşılıklı övünme,
mal ve nesli çoğaltma yarışı olarak tarif etmekte ve devamında kuruyup giden bir çerçöp haline benzeterek geçici hayatının bir sonu olduğunu belirtme manasında yerin üstünde olan herkesin fani olduğunu,
Allâh hariç her şeyin yok olacağına imanı olan insan enaniyetini neye binaen yapmaktadır? sorusunu sormaktadır.
Zira ölüm düşüncesi,
insanın nefsî arzularının isteği doğrultusunda hareket etmesini engelleyen güçlü bir oto-kontrol mekanizmasıdır.
Bu anlamıyla ölüm insan için en büyük bir nasihattir..
                                    ***
İnsanın aciz ve muhtaç olduğunu gösterme, narsizmi engellemenin önemli zihinsel yollarından bir diğeri olabilir.
İnsanın arzularının,
isteklerinin,
maddî beklentilerinin,
hedeflerinin ve hayallerinin bir sınırı olmamasına karşılık imkânları kısıtlı,
gücü ise,
ancak elinin ulaşabildiği yere kadardır.
Kur’ân,
Allâh’ın insana bir sıkıntı verdiğinde onu kimsenin gideremeyeceğini,
bir hayır ve nimet verdiğinde de kimsenin onu kendi mutlak güçlülüğüne diğer taraftan ise insanın acizliğine vurgu yapmaktadır.
Aynı şekilde insanın güçsüzlüğünü ifade babında
“başına bir olay,
bir sıkıntı geldiğinde Allâh’a tam inanmasını ve sadece güç sahibinin Allah olduğuna inanmasını ve kimsenin güç sahibi olmadığını bilmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
Kendisi dilemedikçe hiçbir kimsenin hiçbir şey yapma güç ve kuvvetine sahip olamayacağına inanması gerekir..
Peygamberinin,
“Ben kendim için bile Allâh dilemedikçe hiçbir şeye kadir değilim,
ne fayda sağlayabilirim ne de gelecek bir zararı önleyebilirim”
sözünü asla dikkatten uzak bulundurmamalıdır..
Narsistlerin,
Peygamber de dâhil hiçbir insanın kendi başına tasarruf imkânının olmadığını bilmesi gerekir.. İnsanın güçsüzlüğü ve muhtaçlığı yanında mahrumiyetler,
bela,
musibet,
hastalık ve sakatlıklar insana aciz olduğunu hatırlatır.
Esasında cereyan eden bütün imtihanlar insanlara güçsüzlüklerini,
zayıflıklarını ve acizliklerini hatırlatarak onlara, güç ve kuvvetlerinin sınırlı olduğunu belirtmektedir..
Hayırlı cumalar diliyorum..
01 TEMMUZ 2016 CUMA

&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Narcissism AND RELIGION IN THE AXIS OF QURAN .. (14)
The treatment of the spiritual aspect of the narcissist,
a test for the human life of the world to know that the occasion could be a last resort.
Religion,
It is a test of this life,
A test with a test sample is given by the prophets occasion of the coming calamity and misfortune be patient subjected to the test with human life and property against future reward of his own piece is a response to this patience,
It is seen as a world of competition.
People's economic,
mind,
science and so on. the degree of being different or as a requirement of this test.
constantly changing hands and position in the life of the order,
continuous descent and to show rising economic and social status,
It is true that the issue of the treatment of narcissistic üçlendir ..
The world and this life is temporary, in other words the contents and the thought that one day die like everyone to undertake the task itself is an important control mechanism in the human mental narsizml fight ..
Islam,
an opportunity to win it counts as the life of the Hereafter detraction.
Koran,
women and sons,
such as gold and silver coins,
beautiful breed horses and so on. that bad things pleasing to the soul, but noting that the temporary,
stated that they are a means to sustain life and livelihoods of the world is not a goal.
Hereafter place not mutual boasting,
and generation of goods described as replication to continue in the race and wither a trash going into temporary imitation of life that everyone is mortal on the earth in the sense that specify an end,
people who will not believe in everything except what Allah makes the enaniyet virtue? He asks.
Because the idea of ​​death,
At the request of the desire of the human soul is a strong self-control mechanism that prevents movement.
This is the biggest pieces of advice for the death of a man literally ..
***
Helpless and needy people show that it may be another important way to prevent the intellectual narcissism.
Human desires,
requests,
material expectations,
Although no limit to the possibilities of the limited goals and dreams,
The power,
but as far as the hand can reach.
Koran,
When Allah gave him no one could resolve a shortage of people,
And give a blessing when no one is at it from the other side of their absolute strength puts the emphasis on human weaknesses.
Similarly, in the expression of the weakness of the human babe
"Per event,
When a shortage of fully believe in Allah and the belief that only God has the power and emphasizes that no one should know that the owner of power.
He's wills can not believe no one should have the power and strength to do anything ..
Of the Prophet,
"I'm not Able to do nothing unless Allah wills, even to myself,
What can I prevent future harm nor benefit "
He never said that attention should not take away ..
Narcissistic,
including the Prophet no man should know that there is no possibility of its own economy .. Besides deprivation and dependency of human weakness,
darned,
evil,
disease and disability are reminded that it is incapable people.
In fact occurring all trials, the weakness of people,
reminding them of weakness and the inability of states that have limited power and strength ..
I wish you good luck on Friday ..
FRIDAY 01 JULY 2016

Hiç yorum yok:

Blog Arşivi

Etiketler