Narsistlerin
manevi yönden tedavisinde,
dünya
hayatının insan için bir imtihan vesilesi olduğunu bilme bir diğer çare
olabilir.
Din,
dünya
hayatının bir imtihan olduğunu,
insanın
malıyla ve canıyla imtihana tabi onun başına geleceklere karşı sabretmesini
bu sabrına karşılık da bir mükâfatı olduğunu başına gelen belâ ve
musibetlerin birer imtihan vesilesi olduğunu peygamberlerden verdiği
örneklerle bir imtihan,
bir
yarışma âlemi olarak görür.
İnsanların
ekonomik,
akıl,
ilim
vb. derecelerinin farklı olmasını da bu imtihanın bir gereği olarak belirtir.
Dünya
hayatında mevki ve mertebelerin sürekli el değiştirmesi,
ekonomik
ve sosyal statülerin sürekli iniş ve yükselişler göstermesi,
narsistlerin
tedavisi konusunu üçlendirdiği bir gerçektir..
Dünyanın ve içindekilerin diğer bir
ifadeyle bu hayatın geçici olduğu ve bir gün herkes gibi kendisinin de
öleceği düşüncesi insanın narsizmle mücadelesinde önemli bir zihinsel
kontrol mekanizması görevi üstlenir..
İslâm,
dünya hayatını kötülemediği gibi
onu âhireti kazanmaya bir vesile sayar.
Kur’ân,
kadınlar ve oğullar,
altın ve gümüş gibi paralar,
güzel ve cins atlar vb. nefsin hoşuna
giden şeylerin kötü olmadığını ancak geçici olduğunu belirtmekte,
bunların birer amaç değil dünya
hayatını ve geçimi devam ettirebilmek için birer araç olduğunu
belirtmektedir.
Âhirete yer vermeyen karşılıklı
övünme,
mal ve nesli çoğaltma yarışı olarak
tarif etmekte ve devamında kuruyup giden bir çerçöp haline benzeterek
geçici hayatının bir sonu olduğunu belirtme manasında yerin üstünde olan
herkesin fani olduğunu,
Allâh hariç her şeyin yok olacağına
imanı olan insan enaniyetini neye binaen yapmaktadır? sorusunu sormaktadır.
Zira ölüm düşüncesi,
insanın nefsî arzularının isteği
doğrultusunda hareket etmesini engelleyen güçlü bir oto-kontrol
mekanizmasıdır.
Bu anlamıyla ölüm insan için en
büyük bir nasihattir..
***
İnsanın aciz ve muhtaç olduğunu
gösterme, narsizmi engellemenin önemli zihinsel yollarından bir diğeri
olabilir.
İnsanın arzularının,
isteklerinin,
maddî beklentilerinin,
hedeflerinin ve hayallerinin bir sınırı
olmamasına karşılık imkânları kısıtlı,
gücü ise,
ancak elinin ulaşabildiği yere
kadardır.
Kur’ân,
Allâh’ın insana bir sıkıntı
verdiğinde onu kimsenin gideremeyeceğini,
bir hayır ve nimet verdiğinde de
kimsenin onu kendi mutlak güçlülüğüne diğer taraftan ise insanın
acizliğine vurgu yapmaktadır.
Aynı şekilde insanın
güçsüzlüğünü ifade babında
“başına bir olay,
bir sıkıntı geldiğinde Allâh’a tam
inanmasını ve sadece güç sahibinin Allah olduğuna inanmasını ve kimsenin güç
sahibi olmadığını bilmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
Kendisi dilemedikçe hiçbir kimsenin
hiçbir şey yapma güç ve kuvvetine sahip olamayacağına inanması gerekir..
Peygamberinin,
“Ben kendim için bile Allâh
dilemedikçe hiçbir şeye kadir değilim,
ne fayda sağlayabilirim ne de gelecek
bir zararı önleyebilirim”
sözünü asla dikkatten uzak
bulundurmamalıdır..
Narsistlerin,
Peygamber de dâhil hiçbir insanın
kendi başına tasarruf imkânının olmadığını bilmesi gerekir.. İnsanın
güçsüzlüğü ve muhtaçlığı yanında mahrumiyetler,
bela,
musibet,
hastalık ve sakatlıklar insana aciz
olduğunu hatırlatır.
Esasında cereyan eden bütün
imtihanlar insanlara güçsüzlüklerini,
zayıflıklarını ve acizliklerini
hatırlatarak onlara, güç ve kuvvetlerinin sınırlı olduğunu belirtmektedir..
Hayırlı
cumalar diliyorum..
01
TEMMUZ 2016 CUMA
&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Narcissism AND RELIGION
IN THE AXIS OF QURAN .. (14)
The treatment of the
spiritual aspect of the narcissist,
a test for the human
life of the world to know that the occasion could be a last resort.
Religion,
It is a test of this
life,
A test with a test
sample is given by the prophets occasion of the coming calamity and misfortune
be patient subjected to the test with human life and property against future
reward of his own piece is a response to this patience,
It is seen as a world of
competition.
People's economic,
mind,
science and so on. the
degree of being different or as a requirement of this test.
constantly changing
hands and position in the life of the order,
continuous descent and
to show rising economic and social status,
It is true that the
issue of the treatment of narcissistic üçlendir ..
The world and this life
is temporary, in other words the contents and the thought that one day die like
everyone to undertake the task itself is an important control mechanism in the
human mental narsizml fight ..
Islam,
an opportunity to win it
counts as the life of the Hereafter detraction.
Koran,
women and sons,
such as gold and silver
coins,
beautiful breed horses
and so on. that bad things pleasing to the soul, but noting that the temporary,
stated that they are a
means to sustain life and livelihoods of the world is not a goal.
Hereafter place not
mutual boasting,
and generation of goods
described as replication to continue in the race and wither a trash going into
temporary imitation of life that everyone is mortal on the earth in the sense
that specify an end,
people who will not
believe in everything except what Allah makes the enaniyet virtue? He asks.
Because the idea of
death,
At the request of the
desire of the human soul is a strong self-control mechanism that prevents
movement.
This is the biggest
pieces of advice for the death of a man literally ..
***
Helpless and needy
people show that it may be another important way to prevent the intellectual
narcissism.
Human desires,
requests,
material expectations,
Although no limit to the
possibilities of the limited goals and dreams,
The power,
but as far as the hand
can reach.
Koran,
When Allah gave him no
one could resolve a shortage of people,
And give a blessing when
no one is at it from the other side of their absolute strength puts the
emphasis on human weaknesses.
Similarly, in the
expression of the weakness of the human babe
"Per event,
When a shortage of fully
believe in Allah and the belief that only God has the power and emphasizes that
no one should know that the owner of power.
He's wills can not
believe no one should have the power and strength to do anything ..
Of the Prophet,
"I'm not Able to do
nothing unless Allah wills, even to myself,
What can I prevent
future harm nor benefit "
He never said that
attention should not take away ..
Narcissistic,
including the Prophet no
man should know that there is no possibility of its own economy .. Besides
deprivation and dependency of human weakness,
darned,
evil,
disease and disability
are reminded that it is incapable people.
In fact occurring all
trials, the weakness of people,
reminding them of
weakness and the inability of states that have limited power and strength ..
I wish you good luck on
Friday ..
FRIDAY 01 JULY 2016
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder